Dotterns dockhus

Jag fick ett gamalt dockhus av en kollega på jobbet. Hon tänkte slänga skåpet annars, så jag tog reda på det.
Det var dock ganska så slitet så en liten renovering skulle behövas. Jag köpte olika pappersark på panduro som jag använde som tapet. Golvet använde jag plastark som jag köpte på bauhause.
Målade skåpet vitt på väggar och på något golv.
Elma fick sedan önska sig massa möbler till julklapp av släkten.
Nu är det komplett med både lyse och massa möbler.
Det var ju ett jätte roligt projekt att pyssla med, lite som terapi för mig.
Jag är sugen på att försöka hitta ett gammalt skåp och renovera till ett stort dockskåp.

Före                                                  Efter

     



Elma älskar sitt dockskåp och även storebror leker med det ibland.

trevlig helg, idag fredag...Mion är hemma eftersom han har feber. Hoppas han kryar på sig fort.

Kommentarer
Postat av: FIA FIT

Oh la la det där fina dockskåpet känner man ju igen! Gud vad roligt att du finns här! Kram

2012-03-22 @ 20:23:51
URL: http://blogg.mama.nu/fiafit

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0